»

Monday, July 18, 2011

Review Juvana Episod Akhir

Assalamualaikum.. ^^

Tepat 10.04pm aku buat entri ni. Ini sedikit seikhlas sehati tentang review JUVANA EPISOD AKHIR.

1. Aku tengok Juvana episod akhir ni die macam rushing dan permainan emosi terhadap penonton tidak berapa nak sampai terutama bab setiakawan. Dia macam separa sampai. Mungkin sebab konflik yang ditimbulkan kita tak berapa cuak kot. So, tengok cerita tu macam releks je. Takde rase nak berapa geram sangat dan touching.

2. Kenapa Daim lepas warden dan si penyangak lain kene tangkap die chillex je boleh berlari macam orang tak kene tikam? Siyes aku konpius. HAHAHA.

3. Overall, 3.5 Star. Tapi, bila tengok ending die Daim datang sebagai cikgu kat sekolah tu, aku tersenyum. Sebab in reality aku terbayang, mesti life di sekolah wira bakti tu memberi kesan yang sangat besar kat beliau kan sehingga beliau kembali sebagai cikgu ke sekolah itu. Cewah. Aku boleh siap terbayang in reality bagai. Berangan sangat! HAHAHA.

Ok2, tapi ade satu peluru berdesup kene hati aku mase tengok cerita tu. Dalam lokap tu, Daim ade cakap:

"KITA KENE BERANI UNTUK BERUBAH"

Well, itu percakapan dan ayat yang biasa. Tapi dengan hidup aku yang terumbang ambing dan macam takde arah tuju ni, ia agak memotivasikan aku. So, aku nak pegang kata-kata tu untuk berani ambil cabaran dalam hidup ni walaupun dugaan banyak beribu2 lemon. Ala2 poyokan bace.
Aku ni manja. Gedik. Pemalas. Susah sikit, dah give up. Penat kerja sikit, merungut, nak berhenti. Akhirnya, lost. Totally lost. Aku kene berubah. Aku WAJIB BERUBAH. Ya Allah, Kau permudahkan laluan hidup hambaMu ini Ya Allah. Amin.

p/s: weeh! follower aku dah ade 7 org. Gile excited aku! HAHAHAHA. Jakun kan. Orang lain beribu2 takde pon nak excited cam aku. kihkihkih. thanks korang! nanti i will polow back ok! Jom nyanyi lagu Digi jom!

11 komen:

aliza

aaahh lae akak pon macam klakar je tengok.. ada ke daim tuh kna tikam tp x da benda pon.. atleast balut ke.. apa ke..

Kak Imun

Salam, cik kiah. Kak datang membalas ziarah. Sudi2lah bertandang lagi ya........:)

Bidadari Syurga

habis dah ya juvana? kita tak bekersempatan nak tgk... balik keje dah habis citernya.... salam kenal.... heeeeeeeeeeeeee

Lissa

not bad la kan citer nyer...padan muka warden. jahat sgt. huh. emo jap tetibe.:P

budak ciput

y bab daim kene tikam tu mmg kelakor.

tp suke sgt mase cikgu zakiah hasut2 botak n cikgu azmi.

nk kalahkan org ni, mmg kene pandai berkate2~

tol x?

hehe

:)

THE AUTHOR

bab Daim kena tikam tu ..macam tak sakit jer...Kena tikam tahutak dengan pisau panjang lak tu...

ASZ

ahah time daim rilek jehh lepas kena tikam mmg pelik .
tapi juvana tetap the bestt :D
ayamm <3

ainaa

tengok jugak part nieh. suke kata2 diorang walaupun lakonan cm plekk ckit. hehe

Unknown

juvana memg best..tp tue la..part last2 cam pelik..tp still suke..=p teng melawt myblog..

Bidadari Syurga

kita dtg nie....

Harun Ar

Datang ziaran ni...
Salam

Post a Comment